Researcher Search Results Takaho Ueda Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics, Gakushuin UniversityGraduate School of Agriculture Research Faculty of Agriculture, Hokkaido UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 15 Apr, 2024 - Present 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 2009 - 2011 学習院大学経済学部 学部長 More Education 12 - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School, Division of Commerce, Hitotsubashi University More Committee Memberships 41 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 96 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 <インタビュー>Ⅱ Review 論考 Review 1 プライシングの観点からマーケティング全体を認識し、視野を広げ生活者の潜在的なニーズに対応していこう Fitness Business, (125) 31-37, Mar, 2023 <書評>木村純子・陣内秀信編著 「イタリアのテリトーリオ戦略~甦る都市と農村の交流~」白桃書房、2023年3月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (20) 231-234, Mar, 2023 <書評>石井裕明著 「消費者行動における感覚と評価のメカニズム」千倉書房、 2020年1月 上田隆穂 消費者行動研究, 27(1.2) 33-37, Mar, 2021 <書評>小川孔輔著『「値付け」の思考法』日本実業出版社、2019年7月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (18) 287-290, Mar, 2021 学ぶ価値の先にある、教える欲求 経験価値を高める深い学びとは 上田 隆穂 月間 先端教育, (17) 92-93, Feb, 2021 More Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 More Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited 未来の棚のデザインに関する一考察 上田 隆穂, 山中寛子, 大沼善朗 日本商業学会, May 27, 2018 日系食品企業のセミ・グローバリゼーション戦略~Web調査と企業インタビュー調査を基に~ 上田 隆穂 日本商業学会, May 26, 2018 ID-POSデータによるグーテンベルク仮説の検討とモデル化の試み 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 日本消費者行動研究学会 全国大会, May 20, 2017 三条市問題に係る情報拡散とメディアの対応事例からみた課題と対策 Global Daily Platform 日本会議2015, 2015 基調講演 コープさっぽろ生協会新春学習会, 2014 ダイヤモンド・フリードマン社と中央酪農会議共催のゼミナーで講演 2013 岐阜県中津川市における講演 2013 食品小売向けセミナーとして講演及びパネリストとなり登壇 Japan Milk Collection 2013, 2013 乳の学術連合委員として、これまでの取り組みについて「消費者の潜在ニーズに届く、牛乳の価値提案とは -「未来店舗」に見る売り場づくりのヒント」のインタビュー記事掲載 J-milkのHP(http://www.j-milk.jp/), 2013 分科会セッション講演及びパネルディスカッションでchairを努める IDF ワールドデイリーサミット2013(世界牛乳・乳製品サミット), 2013 パネルディスカッション Ⅱ『消費者行動研究の成果とその応用』パネリスト 日本消費者行動研究学会 第44回消費者行動研究コンファレンス, 2012 特別座談会 『スーパーマーケットにおける次世代の販促を展望する』 販促会議, 2012 インタビュー『石川県能登町に“美と癒しの里構想”を提案した学習院大学経済学部上田隆穂教授の考え方、かがり火、13頁~15頁 2012 内食と外食のコラボレーション ~能登町の地域活性化の一環(地産地消)として~ 日本フードサービス学会第16回年次大会(於明治大学), 2011 地域活性化の考え方 秋田県鹿角市商店会, 2011 招待講演 東海大学-ロシア極東連歩大学北東アジア学生フォーラム、石川県能登町, 2011 誌上マーケティング先端会議 宣伝会議, 2011 未来店舗研究フォーラム 学習院マネジメント・スクール主催 産学共同プロジェクト、於学習院大学百周年記念会館正堂, 2010 未来店舗「Life Value Creative Station」の可能性とネットワーク・イノベーション」パネルディスカッションでの報告 第59回日本商業学会(於関西大学), 2009 「POS情報開示時代のマーチャンダイジング革命」における基調講演「仮説づくり+店舗実験+POSデータによる仮説の検証」 第1回MD研究大会 於札幌, 2009 中国における小型自動車の価格感度調査と対応戦略 ~メーカー・販売業者と消費者との価格意識のギャップを探る~ 日本商業学会関東部会(於日本大学水道橋校舎), 2007 Webモチベーション・リサーチの開発と牛乳需要拡大における事例 日本商業学会関東部会(於専修大学神田校舎), 2007 外食離れ傾向における真の理由の解明:ファミリー・レストランに焦点を当てて ~顧客の潜在意識・無意識レベルにおける利用・非利用原因を探る~ 日本フードサービス学会第12回年次大会(於慶應義塾大学日吉校舎), 2007 店舗選択時のメニューの役割と顧客視点によるメニューのカテゴライゼーション ~居酒屋チェーンを事例として~ 日本フードサービス学会第11回年次大会(於学習院女子大学), 2006 関係性強化型課金方式 台湾・日本マーケティング・コミュニケーション交流会, 2006 中国の自動車産業についての調査事例~企業と消費者の価格についての意識ギャップ~ 日韓合同経営セミナー, 2006 社会の声とメニュー動向による新メニュー開発の一方法 日本フードサービス学会第10回年次大会(於五反田TOCビル), 2005 フードサービス業における情報化戦略とテクノロジー 日本フードサービス学会第9回年次大会(於パシフィコ横浜アネックスホール), 2004 TM・WEBラダリングによる価値体系セグメント構成調査 ~事例:観光ドライブプランに関する価値体系調査~ 日本消費者行動研究学会第28回(於神戸大学), 2004 複数製品の同時普及モデル 日本マーケティング・サイエンス学会第75回研究大会(於福岡大学), 2004 自己及び他企業のTV広告量バランスによる価格需要曲線の変化 -ニューラルネットワークの衣料用洗濯洗剤データへの適用- 日本消費者行動研究学会第26回(於大阪樟蔭女子大学), 2003 戦略的価格設定を実現するマーケティング ~低価格競争からの脱却~ 日本マーケティング協会におけるJMA特別シンポジウム(於日本マーケティング協会), 2003 Agent Modelによる来店客数のシミュレーション 日本マーケティング・サイエンス学会第74回研究大会(於株式会社電通), 2003 製品利用におけるオケージョンと価値体系:ラダリング法とテキストマイニングの活用 日本消費者行動研究学会第24回(於和歌山大学), 2002 1 Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More
Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics, Gakushuin UniversityGraduate School of Agriculture Research Faculty of Agriculture, Hokkaido UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 15 Apr, 2024 - Present 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 2009 - 2011 学習院大学経済学部 学部長 More Education 12 - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School, Division of Commerce, Hitotsubashi University More Committee Memberships 41 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 96 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 <インタビュー>Ⅱ Review 論考 Review 1 プライシングの観点からマーケティング全体を認識し、視野を広げ生活者の潜在的なニーズに対応していこう Fitness Business, (125) 31-37, Mar, 2023 <書評>木村純子・陣内秀信編著 「イタリアのテリトーリオ戦略~甦る都市と農村の交流~」白桃書房、2023年3月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (20) 231-234, Mar, 2023 <書評>石井裕明著 「消費者行動における感覚と評価のメカニズム」千倉書房、 2020年1月 上田隆穂 消費者行動研究, 27(1.2) 33-37, Mar, 2021 <書評>小川孔輔著『「値付け」の思考法』日本実業出版社、2019年7月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (18) 287-290, Mar, 2021 学ぶ価値の先にある、教える欲求 経験価値を高める深い学びとは 上田 隆穂 月間 先端教育, (17) 92-93, Feb, 2021 More Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 More Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited 未来の棚のデザインに関する一考察 上田 隆穂, 山中寛子, 大沼善朗 日本商業学会, May 27, 2018 日系食品企業のセミ・グローバリゼーション戦略~Web調査と企業インタビュー調査を基に~ 上田 隆穂 日本商業学会, May 26, 2018 ID-POSデータによるグーテンベルク仮説の検討とモデル化の試み 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 日本消費者行動研究学会 全国大会, May 20, 2017 三条市問題に係る情報拡散とメディアの対応事例からみた課題と対策 Global Daily Platform 日本会議2015, 2015 基調講演 コープさっぽろ生協会新春学習会, 2014 ダイヤモンド・フリードマン社と中央酪農会議共催のゼミナーで講演 2013 岐阜県中津川市における講演 2013 食品小売向けセミナーとして講演及びパネリストとなり登壇 Japan Milk Collection 2013, 2013 乳の学術連合委員として、これまでの取り組みについて「消費者の潜在ニーズに届く、牛乳の価値提案とは -「未来店舗」に見る売り場づくりのヒント」のインタビュー記事掲載 J-milkのHP(http://www.j-milk.jp/), 2013 分科会セッション講演及びパネルディスカッションでchairを努める IDF ワールドデイリーサミット2013(世界牛乳・乳製品サミット), 2013 パネルディスカッション Ⅱ『消費者行動研究の成果とその応用』パネリスト 日本消費者行動研究学会 第44回消費者行動研究コンファレンス, 2012 特別座談会 『スーパーマーケットにおける次世代の販促を展望する』 販促会議, 2012 インタビュー『石川県能登町に“美と癒しの里構想”を提案した学習院大学経済学部上田隆穂教授の考え方、かがり火、13頁~15頁 2012 内食と外食のコラボレーション ~能登町の地域活性化の一環(地産地消)として~ 日本フードサービス学会第16回年次大会(於明治大学), 2011 地域活性化の考え方 秋田県鹿角市商店会, 2011 招待講演 東海大学-ロシア極東連歩大学北東アジア学生フォーラム、石川県能登町, 2011 誌上マーケティング先端会議 宣伝会議, 2011 未来店舗研究フォーラム 学習院マネジメント・スクール主催 産学共同プロジェクト、於学習院大学百周年記念会館正堂, 2010 未来店舗「Life Value Creative Station」の可能性とネットワーク・イノベーション」パネルディスカッションでの報告 第59回日本商業学会(於関西大学), 2009 「POS情報開示時代のマーチャンダイジング革命」における基調講演「仮説づくり+店舗実験+POSデータによる仮説の検証」 第1回MD研究大会 於札幌, 2009 中国における小型自動車の価格感度調査と対応戦略 ~メーカー・販売業者と消費者との価格意識のギャップを探る~ 日本商業学会関東部会(於日本大学水道橋校舎), 2007 Webモチベーション・リサーチの開発と牛乳需要拡大における事例 日本商業学会関東部会(於専修大学神田校舎), 2007 外食離れ傾向における真の理由の解明:ファミリー・レストランに焦点を当てて ~顧客の潜在意識・無意識レベルにおける利用・非利用原因を探る~ 日本フードサービス学会第12回年次大会(於慶應義塾大学日吉校舎), 2007 店舗選択時のメニューの役割と顧客視点によるメニューのカテゴライゼーション ~居酒屋チェーンを事例として~ 日本フードサービス学会第11回年次大会(於学習院女子大学), 2006 関係性強化型課金方式 台湾・日本マーケティング・コミュニケーション交流会, 2006 中国の自動車産業についての調査事例~企業と消費者の価格についての意識ギャップ~ 日韓合同経営セミナー, 2006 社会の声とメニュー動向による新メニュー開発の一方法 日本フードサービス学会第10回年次大会(於五反田TOCビル), 2005 フードサービス業における情報化戦略とテクノロジー 日本フードサービス学会第9回年次大会(於パシフィコ横浜アネックスホール), 2004 TM・WEBラダリングによる価値体系セグメント構成調査 ~事例:観光ドライブプランに関する価値体系調査~ 日本消費者行動研究学会第28回(於神戸大学), 2004 複数製品の同時普及モデル 日本マーケティング・サイエンス学会第75回研究大会(於福岡大学), 2004 自己及び他企業のTV広告量バランスによる価格需要曲線の変化 -ニューラルネットワークの衣料用洗濯洗剤データへの適用- 日本消費者行動研究学会第26回(於大阪樟蔭女子大学), 2003 戦略的価格設定を実現するマーケティング ~低価格競争からの脱却~ 日本マーケティング協会におけるJMA特別シンポジウム(於日本マーケティング協会), 2003 Agent Modelによる来店客数のシミュレーション 日本マーケティング・サイエンス学会第74回研究大会(於株式会社電通), 2003 製品利用におけるオケージョンと価値体系:ラダリング法とテキストマイニングの活用 日本消費者行動研究学会第24回(於和歌山大学), 2002 1 Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More