Researcher Search Results Takaho Ueda Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics, Gakushuin UniversityGraduate School of Agriculture Research Faculty of Agriculture, Hokkaido UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 15 Apr, 2024 - Present 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 2009 - 2011 学習院大学経済学部 学部長 More Education 12 - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School, Division of Commerce, Hitotsubashi University More Committee Memberships 41 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 96 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 <インタビュー>Ⅱ Review 論考 Review 1 プライシングの観点からマーケティング全体を認識し、視野を広げ生活者の潜在的なニーズに対応していこう Fitness Business, (125) 31-37, Mar, 2023 <書評>木村純子・陣内秀信編著 「イタリアのテリトーリオ戦略~甦る都市と農村の交流~」白桃書房、2023年3月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (20) 231-234, Mar, 2023 <書評>石井裕明著 「消費者行動における感覚と評価のメカニズム」千倉書房、 2020年1月 上田隆穂 消費者行動研究, 27(1.2) 33-37, Mar, 2021 <書評>小川孔輔著『「値付け」の思考法』日本実業出版社、2019年7月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (18) 287-290, Mar, 2021 学ぶ価値の先にある、教える欲求 経験価値を高める深い学びとは 上田 隆穂 月間 先端教育, (17) 92-93, Feb, 2021 More Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 生活者視点で変わる小売業の未来 希望が買う気を呼び起こす商圏マネジメントの重要性 株式会社宣伝会議, Aug, 2016 (ISBN: 9784883353675) 価格の掟 ハーマン・サイモン, 監訳, 上田隆穂 2016 現代フードサービス論(共著) 創成社, 2015 リテールデータ分析入門(共編著) 中央経済社, 2014 (ISBN: 9784502096303) マーケティングと広告の心理学(共著) 朝倉書店, 2013 グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, 2012 “Visionary Pricing: Reflections and Advances in Honor of Dan Nimer ” Advances in Business Marketing & Purchasing Volume 19(共著) Emerald Books, 2012 買い物客はそのキーワードで手を伸ばす ~深層心理で消費者インサイトを見抜く「価値創造型プロモーション」~(共編著) ダイヤモンド社, 2011 マーケティングを学ぶ ㊦ 売れ続ける仕組み(共編著) 中央経済社, 2009 マーケティングを学ぶ㊤売れる仕組み(共編著) 中央経済社, 2008 マーケティングリサーチ入門(共著) PHP研究所, 2008 『マーケティング・コミュニケーション大辞典』(共著) 宣伝会議, 2006 『顧客の声を活かすフードサービス情報戦略』(共編著) 中央経済社, 2006 日本一わかりやすい価格決定戦略 明日香出版社, 2005 プライシング・サイエンス(共編著) 同文舘, 2005 テキストマイニングによるマーケティング調査(共編著) 講談社, 2005 フードサービス業における情報化戦略とテクノロジー(共編著) 中央経済社, 2004 有斐閣アルマ 現代のマーケティング戦略② 価格・プロモーション戦略(共編著) 有斐閣, 2004 消費者行動研究の新展開(共著) 千倉書房, 2004 『グローバルマーケティング戦略』(共著) 中央経済社, 2003 ケースで学ぶ価格戦略・入門(編著) 有斐閣, 2003 MBAマーケティングリサーチ入門(共著) 東洋経済新報社, 2003 マーケティング & リサーチ通論 (共著) 講談社サイエンティフィク, 2000 金融マーケティング (共著) 朝倉書店, 2000 フードサービス辞典(共著) 柴田書店, 1999 マーケティング価格戦略(単著) 有斐閣, 1999 マーケティング・ハンドブック(共著) 朝倉書店, 1997 価格決定のマーケティング(編著) 有斐閣, 1995 マーケティング 新世社(共著), 1992 マーケティングと消費者行動 有斐閣(共著), 1992 市場創造の課題と方法 千倉書房(共著), 1991 店頭研究と消費者行動分析 誠文堂新光社(共著), 1989 1 Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited More Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More
Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationFaculty of Economics, Gakushuin UniversityGraduate School of Agriculture Research Faculty of Agriculture, Hokkaido UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 15 Apr, 2024 - Present 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 2009 - 2011 学習院大学経済学部 学部長 More Education 12 - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School, Division of Commerce, Hitotsubashi University More Committee Memberships 41 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 96 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 <インタビュー>Ⅱ Review 論考 Review 1 プライシングの観点からマーケティング全体を認識し、視野を広げ生活者の潜在的なニーズに対応していこう Fitness Business, (125) 31-37, Mar, 2023 <書評>木村純子・陣内秀信編著 「イタリアのテリトーリオ戦略~甦る都市と農村の交流~」白桃書房、2023年3月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (20) 231-234, Mar, 2023 <書評>石井裕明著 「消費者行動における感覚と評価のメカニズム」千倉書房、 2020年1月 上田隆穂 消費者行動研究, 27(1.2) 33-37, Mar, 2021 <書評>小川孔輔著『「値付け」の思考法』日本実業出版社、2019年7月 上田隆穂 イノベーション・マネージメント, (18) 287-290, Mar, 2021 学ぶ価値の先にある、教える欲求 経験価値を高める深い学びとは 上田 隆穂 月間 先端教育, (17) 92-93, Feb, 2021 More Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 生活者視点で変わる小売業の未来 希望が買う気を呼び起こす商圏マネジメントの重要性 株式会社宣伝会議, Aug, 2016 (ISBN: 9784883353675) 価格の掟 ハーマン・サイモン, 監訳, 上田隆穂 2016 現代フードサービス論(共著) 創成社, 2015 リテールデータ分析入門(共編著) 中央経済社, 2014 (ISBN: 9784502096303) マーケティングと広告の心理学(共著) 朝倉書店, 2013 グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, 2012 “Visionary Pricing: Reflections and Advances in Honor of Dan Nimer ” Advances in Business Marketing & Purchasing Volume 19(共著) Emerald Books, 2012 買い物客はそのキーワードで手を伸ばす ~深層心理で消費者インサイトを見抜く「価値創造型プロモーション」~(共編著) ダイヤモンド社, 2011 マーケティングを学ぶ ㊦ 売れ続ける仕組み(共編著) 中央経済社, 2009 マーケティングを学ぶ㊤売れる仕組み(共編著) 中央経済社, 2008 マーケティングリサーチ入門(共著) PHP研究所, 2008 『マーケティング・コミュニケーション大辞典』(共著) 宣伝会議, 2006 『顧客の声を活かすフードサービス情報戦略』(共編著) 中央経済社, 2006 日本一わかりやすい価格決定戦略 明日香出版社, 2005 プライシング・サイエンス(共編著) 同文舘, 2005 テキストマイニングによるマーケティング調査(共編著) 講談社, 2005 フードサービス業における情報化戦略とテクノロジー(共編著) 中央経済社, 2004 有斐閣アルマ 現代のマーケティング戦略② 価格・プロモーション戦略(共編著) 有斐閣, 2004 消費者行動研究の新展開(共著) 千倉書房, 2004 『グローバルマーケティング戦略』(共著) 中央経済社, 2003 ケースで学ぶ価格戦略・入門(編著) 有斐閣, 2003 MBAマーケティングリサーチ入門(共著) 東洋経済新報社, 2003 マーケティング & リサーチ通論 (共著) 講談社サイエンティフィク, 2000 金融マーケティング (共著) 朝倉書店, 2000 フードサービス辞典(共著) 柴田書店, 1999 マーケティング価格戦略(単著) 有斐閣, 1999 マーケティング・ハンドブック(共著) 朝倉書店, 1997 価格決定のマーケティング(編著) 有斐閣, 1995 マーケティング 新世社(共著), 1992 マーケティングと消費者行動 有斐閣(共著), 1992 市場創造の課題と方法 千倉書房(共著), 1991 店頭研究と消費者行動分析 誠文堂新光社(共著), 1989 1 Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited More Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More