Researcher Search Results Takaho Ueda Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationSpecially appointed professor, Faculty of Economics and Business Administration, International Pacific University (IPU)(Emeritus Professor), Faculty of Economics, Gakushuin UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 16 Apr, 2025 - Mar, 2027 Specially-appointed Professor, Faculty of International Economics and Management, International Pacific University Apr, 2024 - Mar, 2026 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 More Education 5 - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1982 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1978 The University of Tokyo - 1978 Department of Economics, Faculty of Economics, The University of Tokyo Committee Memberships 42 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 95 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 インターネット販売戦略に関するマーケティング対応 上田 隆穂 『クレジット研究』 社団法人日本クレジット産業協会、クレジット研究所, 6-16(25) 6-16, 2001 インターネット販売戦略の枠組み 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, (78), 2000 A framework of the internet selling(B to C)based on the consumer shopping patterns 上田 隆穂 Gakushuin Economic Paper, 37(2), 2000 A framework of the internet selling (BtoC) based on the consumer shopping patterns Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 37(2) 79-95, 2000 Pricing of an innovative product UEDA TAKAHO Marketing Journal, 20(3) 44-57, 2000 A study of financial business based on the marketing framework UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Paper, 37(2) 97-115, 2000 How does the consumer perceive the product or the service price levels ? : Reference price and context effects Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 35(3・4合併号) 151-171, 1999 Price as the quality indicator Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 36(1) 27-42, 1999 Pricing Strategies in Japan Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 35(1) 53-75, 1998 Pricing Strategies in Japan UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 35(1) 53-75, 1998 Formation of the Store Price Image UEDA TAKAHO GEM Bulletin, 10 13-38, 1997 Pricing Strategy for the Shifting Consumers' Behaviour UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 34(2) 79-115, 1997 Price Response Function based on Gutenberg Hypothesis UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 34(2) 117-134, 1997 Reciprocal Relation of Consumer Price Concepts Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 32(4) 155-162, 1995 The Consolidation of the physical Distribution and the Ecology Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 32(2) 47-65, 1995 Order of Entry Effects of Consumer Packaged Gcodsin Japou 上田 隆穂 Gakushuin Economic Papevs, 32(1) 17-28, 1995 Marketing Strategy for Pricing 上田 隆穂 Gakushuin Economec Papers, 31(4) 185-208, 1995 Order of Entry Effect on Consumer Packaged Goods Markets 上田 隆穂 Journal of Marketing Science, 4(1-2) 37-43, 1995 消費者価格概念の相互関係 上田 隆穂 学習院大学経済論集, 32(4) 155-162, 1995 Marketing Strategy for Pricing UEDA TAKAHO Gakushuin Economec Papers, 31(4) 185-208, 1995 Time Series Analysis for Scanner and Scau-Panel Data UEDA TAKAHO 8 21-60, 1995 The Consolidation of the Physical Distribution and tha Ecology UEDA TAKAHO The Journal of the Department of Economics Gakushuin University, 32(2) 47-65, 1995 Reciprocal Relation of Consumer Price Concepts UEDA TAKAHO The Journal of Department of Economics Gakushuin University, 32(4) 155-162, 1995 Order of Entry Effect on Consumer Packaged Goods Markets UEDA TAKAHO Journal of Marketing Science, 4(1-2) 37-43, 1995 POSデータ活用の可能性と限界性 上田 隆穂 TDB REPORT, 10, 1994 The Framework of the International Service Strategy UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(4) 439-450, 1994 Usefulness and limitation of the Scanner Data UEDA TAKAHO TDB REPORT, 10 48-55, 1994 The Impact of Initial Pricing Levele on the Firms' Entry Structuve in Consumer Packaged Goods UEDA TAKAHO Gakushuin Economec Papers, 31(3) 95-124, 1994 On the Application of Box-Jenkins model to Marketing fields UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(2) 231-237, 1993 How has the collapse of Bubble Economy changed the consumer behavior? UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(1) 1-51, 1993 The MCI Time Series Model to Measure Advertising Effects UEDA TAKAHO Gakushuin economic papers, 29(3-4) 175-203, 1993 時系列分析活用の展望 上田 隆穂 流通情報, 280, 1992 Influence of the ecological consiousness on the Consumer behavior UEDA TAKAHO 29(1), 1992 Econometric and Time Series Analysis of Competitive Market in Japan Takada Hirokazu, Ueda Takaho, Yagi Shigeru Gakushuin economic papers, 27(3) 83-94, Jan, 1991 Scanner Data Analysis with the Transfer Function Model UEDA TAKAHO 106(5), 1991 Price Decision Trend UEDA TAKAHO Gakushuin economic papers, 28(1) 1-20, 1991 Measurement how the Young Generation Appreciate the Product Attributes, and the Simulation of the Brand Share with Conjoint Analysis Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 24(1) 1-23, Jun, 1987 店舗診断のエキスパート・システム(特別研究中間報告) 森田 道也, 上田 隆穂 学習院大学計算機センター年報, 8 32-43, 1987 Competitive Analysis of Food Items and Optimal Pricing Simmulation by using POS data Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 23(3) 1-19, Dec, 1986 The Advertising & Promotion - Sales Relationship : Insight from Koyck Model and MNH Function Model Ueda Takaho Hitotsubashi journal of social sciences, 9(2) 117-128, Jul 30, 1984 Framework for the Appearance and the Stabilization of New Type Retailers Ueda Takaho Hitotsubashi journal of social sciences, 8(4) 64-78, Jan 31, 1984 «123 Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 More Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited More Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More
Takaho Ueda (上田 隆穂) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationSpecially appointed professor, Faculty of Economics and Business Administration, International Pacific University (IPU)(Emeritus Professor), Faculty of Economics, Gakushuin UniversityDegreeMaster of Business Administration(Hitotsubashi University)Master of Business Administration(Hitotsubashi University)Doctor of Management(Gakushuin University)Doctor of Management(Gakushuin University)J-GLOBAL ID200901081521769104researchmap Member ID1000068425External linkhttps://www.facebook.com/TUedaSeminar?ref_type=bookmark Research Interests 10 Marketing of small and mid-size companies Local Activization セールス・プロモーション 価格 小売政策 深層心理研究 sales promotion pricing retail policy psychological research Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Humanities & social sciences / Business administration / Research History 16 Apr, 2025 - Mar, 2027 Specially-appointed Professor, Faculty of International Economics and Management, International Pacific University Apr, 2024 - Mar, 2026 「地域創生システムデザイン」 客員教授, 農学研究院, 北海道大学大学院 Apr, 1992 - Mar, 2024 学習院大学経済学部 教授 2006 - 2019 学習院マネジメント・スクール 所長を兼職 2015 - 2017 学習院大学資料館長 More Education 5 - 1985 Hitotsubashi University - 1985 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1982 Graduate School of Commerce and Management, Hitotsubashi University - 1978 The University of Tokyo - 1978 Department of Economics, Faculty of Economics, The University of Tokyo Committee Memberships 42 Apr, 2023 - Present 評議委員, 日本マーケティング学会 Dec, 2022 - Present 恵那市観光ビジョン推進員会会長, 恵那市役所 商工観光部観光交流課 2020 - Present 恵那市観光ビジョン作成委員会座長, 恵那市役所 商工観光部 Apr, 2017 - Present 乳の社会文化ネットワーク幹事, Jミルク 乳の学術連合 Apr, 2016 - Present 運営委員会委員, 公益信託能登町エンデバーファンド21 More Papers 95 サスティナブル・マネジメント企業のビジネスモデル ~株式会社キミカによるソーシャル・イノベーション事例から~ 上田隆穂 学習院大学経済論集, 61(1) 1-24, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか(中編)~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(4) 245-270, 2024 地域フードブランドの喫食が未訪問地域への訪問につながるか(前編)~概念モデル作成および実証研究用アンケート調査作成のためのインタビュー調査~ 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 60(1) 57-77, Apr, 2023 沖縄おせち開発による地域創生およびそれに関する消費者調査 上田隆穂, 竹内俊子 学習院大学経済論集, 58(4) 275-313, Jan, 2022 プライシングの系譜 兼子 良久, 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, 41(3) 6-17, Jan, 2022 Peer-reviewedInvited More Misc. 141 インターネット販売戦略に関するマーケティング対応 上田 隆穂 『クレジット研究』 社団法人日本クレジット産業協会、クレジット研究所, 6-16(25) 6-16, 2001 インターネット販売戦略の枠組み 上田 隆穂 マーケティングジャーナル, (78), 2000 A framework of the internet selling(B to C)based on the consumer shopping patterns 上田 隆穂 Gakushuin Economic Paper, 37(2), 2000 A framework of the internet selling (BtoC) based on the consumer shopping patterns Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 37(2) 79-95, 2000 Pricing of an innovative product UEDA TAKAHO Marketing Journal, 20(3) 44-57, 2000 A study of financial business based on the marketing framework UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Paper, 37(2) 97-115, 2000 How does the consumer perceive the product or the service price levels ? : Reference price and context effects Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 35(3・4合併号) 151-171, 1999 Price as the quality indicator Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 36(1) 27-42, 1999 Pricing Strategies in Japan Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 35(1) 53-75, 1998 Pricing Strategies in Japan UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 35(1) 53-75, 1998 Formation of the Store Price Image UEDA TAKAHO GEM Bulletin, 10 13-38, 1997 Pricing Strategy for the Shifting Consumers' Behaviour UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 34(2) 79-115, 1997 Price Response Function based on Gutenberg Hypothesis UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 34(2) 117-134, 1997 Reciprocal Relation of Consumer Price Concepts Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 32(4) 155-162, 1995 The Consolidation of the physical Distribution and the Ecology Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 32(2) 47-65, 1995 Order of Entry Effects of Consumer Packaged Gcodsin Japou 上田 隆穂 Gakushuin Economic Papevs, 32(1) 17-28, 1995 Marketing Strategy for Pricing 上田 隆穂 Gakushuin Economec Papers, 31(4) 185-208, 1995 Order of Entry Effect on Consumer Packaged Goods Markets 上田 隆穂 Journal of Marketing Science, 4(1-2) 37-43, 1995 消費者価格概念の相互関係 上田 隆穂 学習院大学経済論集, 32(4) 155-162, 1995 Marketing Strategy for Pricing UEDA TAKAHO Gakushuin Economec Papers, 31(4) 185-208, 1995 Time Series Analysis for Scanner and Scau-Panel Data UEDA TAKAHO 8 21-60, 1995 The Consolidation of the Physical Distribution and tha Ecology UEDA TAKAHO The Journal of the Department of Economics Gakushuin University, 32(2) 47-65, 1995 Reciprocal Relation of Consumer Price Concepts UEDA TAKAHO The Journal of Department of Economics Gakushuin University, 32(4) 155-162, 1995 Order of Entry Effect on Consumer Packaged Goods Markets UEDA TAKAHO Journal of Marketing Science, 4(1-2) 37-43, 1995 POSデータ活用の可能性と限界性 上田 隆穂 TDB REPORT, 10, 1994 The Framework of the International Service Strategy UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(4) 439-450, 1994 Usefulness and limitation of the Scanner Data UEDA TAKAHO TDB REPORT, 10 48-55, 1994 The Impact of Initial Pricing Levele on the Firms' Entry Structuve in Consumer Packaged Goods UEDA TAKAHO Gakushuin Economec Papers, 31(3) 95-124, 1994 On the Application of Box-Jenkins model to Marketing fields UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(2) 231-237, 1993 How has the collapse of Bubble Economy changed the consumer behavior? UEDA TAKAHO Gakushuin Economic Papers, 30(1) 1-51, 1993 The MCI Time Series Model to Measure Advertising Effects UEDA TAKAHO Gakushuin economic papers, 29(3-4) 175-203, 1993 時系列分析活用の展望 上田 隆穂 流通情報, 280, 1992 Influence of the ecological consiousness on the Consumer behavior UEDA TAKAHO 29(1), 1992 Econometric and Time Series Analysis of Competitive Market in Japan Takada Hirokazu, Ueda Takaho, Yagi Shigeru Gakushuin economic papers, 27(3) 83-94, Jan, 1991 Scanner Data Analysis with the Transfer Function Model UEDA TAKAHO 106(5), 1991 Price Decision Trend UEDA TAKAHO Gakushuin economic papers, 28(1) 1-20, 1991 Measurement how the Young Generation Appreciate the Product Attributes, and the Simulation of the Brand Share with Conjoint Analysis Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 24(1) 1-23, Jun, 1987 店舗診断のエキスパート・システム(特別研究中間報告) 森田 道也, 上田 隆穂 学習院大学計算機センター年報, 8 32-43, 1987 Competitive Analysis of Food Items and Optimal Pricing Simmulation by using POS data Ueda Takaho Gakushuin economic papers, 23(3) 1-19, Dec, 1986 The Advertising & Promotion - Sales Relationship : Insight from Koyck Model and MNH Function Model Ueda Takaho Hitotsubashi journal of social sciences, 9(2) 117-128, Jul 30, 1984 Framework for the Appearance and the Stabilization of New Type Retailers Ueda Takaho Hitotsubashi journal of social sciences, 8(4) 64-78, Jan 31, 1984 «123 Books and Other Publications 37 グラフィック経営学入門 上田隆穂, 榊原健郎, 編著, 佐々木聡, 深見嘉明, 中野勉, 西原彰宏, 井上真里, 工藤秀雄, 河合亜矢子, 伊藤匡美, 西村孝史, 大塚成男, 落合孝彦, 境睦, 森治憲 著 (Role: Editor) サイエンス社, Sep, 2023 味以外のおいしさの科学 監修:山野善正 (Role: Joint author, 第1編第3章第3節 「おいしさを生み出す情報の役割」p101~120) 株式会社エヌ・ティー・エス, Nov, 2022 ハーマン・サイモン自伝 世界最強の価格コンサルタントの人生と思考の旅路 ハーマン・サイモン, 監訳 上田隆穂 中央経済社, Apr, 2022 利益を最大化する価格決定戦略 上田 隆穂 明日香出版社, Mar, 2021 グラフィックマーケティング 上田隆穂, 澁谷覚, 西原彰宏 (Role: Joint author, (グラフィック経営学ライブラリの全体の編集も担当)) 新世社, Dec, 2020 More Presentations 39 地域活性化の考え方と株式会社キミカの事例を用いたサステナブル・マネジメント 上田隆穂 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春の三都市リサプロ祭り), Mar 9, 2024 地域フードブランドの購買・喫食は「そこに訪れたい」につながるか~地域フードブランド喫食から訪問に至るプロセスの解明:テリトーリオ・アプローチの活用~ 上田隆穂, 竹内俊子 日本商業学会, May 28, 2023 SaaS・サブスクリプションの価格戦略 (パネリストとして参加) 上田隆穂 日本マーケティング学会, Mar 17, 2022 ニューラルネットワークによる最高利益を生み出す価格掛率のシミュレーション~全体での固定価格ポイント1つの場合とグループ別のダイナミック・プライシングの場合の比較~ 上田 隆穂, 竹内 俊子, 山中 寛子 第7回マーケティングカンファレンス2019, Oct 20, 2019 一次産業を念頭に置いた地域活性化の考え方 上田 隆穂 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会共催公開シンポジウム, Mar 25, 2019 Invited More Professional Memberships 8 日本マーケティング学会 日本消費者行動研究学会 日本フードサービス学会 日本商業学会 Japan Society of Foodservice Studies More Works 20 インドネシア、マナド市にて地域資源の調査 Jan, 2014 - Jan, 2014 石川県奥能登地域における域学連携調査 年内3回訪問でのゼミによる実施.2013年8月、10月、12月.特に12月14日には地元でのゼミ発表会を実施 Aug, 2013 - Dec, 2013 牛乳・乳製品新規利用促進検討会議 (一般社団法人Jミルク)にてリサーチの実施 2013 学習院マネジメント・スクール所長として、「未来店舗の本質研究会」を産学協同プロジェクト方式で2010年より主催し、3年間の成果をコープさっぽろ「西宮の沢店」で実験、約1ヶ月間 Nov, 2012 ペルー リマ・クスコ・アマゾン地区農作物資源・観光資源調査 Apr, 2011 - Sep, 2011 More Research Projects 22 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2019 - Mar, 2024 上田 隆穂, 伊藤 匡美, 小林 哲 An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food Economy Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021 Ogawa Kosuke Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and Europe Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2016 - Mar, 2019 Kimura Junko Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2019 Hiraki Ikumi, Gehrt Kenneth, Alpert Frank Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2012 - Mar, 2016 OGAWA Kosuke, UEDA Takaho, FURUKAWA Ichiro, NISHIO Chizuru, KAKEUCHI Toshie, NAMIKI Yuji, OKAMOTO Yoshiharu, SAKAI Osamu, MATSUI Takeshi, HAYASHI Hiroshige More