Researcher List Kiyomi Akita Kiyomi Akita (秋田 喜代美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationGakushuin UniversityDegreeM.A.(The University of Tokyo)Ph.D.(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901023418501438researchmap Member ID1000169443 Research Interests 6 学校教育学 発達心理学 教育心理学 School Education Developmental Psychology Educational Psychology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 7 1995 - 1999 College of Arts, Rikkyo University 1995 - 1999 Rikkyo University, Associate Professor 1993 - 1995 College of Arts, Rikkyo University 1993 - 1995 Rikkyo University, Assistant Professor 1992 - 1993 Faculty of Education, The University of Tokyo More Education 5 - 1991 The University of Tokyo - 1991 Graduate School, Division of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1980 Faculty of Letters, The University of Tokyo Committee Memberships 8 2004 - 2007 副編集委員長, 日本質的心理学会 2004 - 2006 常任理事, 日本教育学会 2003 - 2006 常任理事, 日本保育学会 2003 - 2006 心理学ワールド編集委員, 日本心理学会 2003 - 2006 副会長, 日本乳幼児教育学会 More Awards 3 1993 日本読書学会読書科学研究奨励賞 1990 (財)発達科学研究センター発達科学研究教育奨励賞 1989 日本教育心理学会城戸奨励賞 Misc. 48 中学校入学後の学習習慣の形成過程 東京大学大学院教育学研究科紀要, 43, 205-234, 2004 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 Education in Regio Emilia The Tokyo University Press. "Bringing up the children's imagination", 73-92, 2003 「授業における話しあい場面の記憶」 東京大学大学院教育学研究科紀要, 42 257-274, 2003 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 More Books and Other Publications 101 『教える空間から学び合う場へ:数学教師の授業づくり』(共著) 東洋館出版社, 2012 『参加型園内研修のすすめ:学び合いの「場づくり」』(監修著) ぎょうせい, 2011 『新保育士養成講座第6巻 保育の心理学』(編著) (Role: Editor) 全日本社会福祉協議会, 2011 『くらしの素顔』(単著) フレーベル館, 2011 『保育のみらい』(単著) (Role: Sole translator) ひかりのくに, 2011 More Professional Memberships 14 日本質的心理学会 日本教育方法学会 日本発達心理学会 ヨーロッパ教授学習学会(EARLI) 日本教師学学会 More Research Projects 6 学校における教師と子どもの発達研究 教えることの熟達化過程研究 表記知識の発達過程 Study on developmental process in school Study on expertise on teaching More
Kiyomi Akita (秋田 喜代美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationGakushuin UniversityDegreeM.A.(The University of Tokyo)Ph.D.(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901023418501438researchmap Member ID1000169443 Research Interests 6 学校教育学 発達心理学 教育心理学 School Education Developmental Psychology Educational Psychology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 7 1995 - 1999 College of Arts, Rikkyo University 1995 - 1999 Rikkyo University, Associate Professor 1993 - 1995 College of Arts, Rikkyo University 1993 - 1995 Rikkyo University, Assistant Professor 1992 - 1993 Faculty of Education, The University of Tokyo More Education 5 - 1991 The University of Tokyo - 1991 Graduate School, Division of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1980 Faculty of Letters, The University of Tokyo Committee Memberships 8 2004 - 2007 副編集委員長, 日本質的心理学会 2004 - 2006 常任理事, 日本教育学会 2003 - 2006 常任理事, 日本保育学会 2003 - 2006 心理学ワールド編集委員, 日本心理学会 2003 - 2006 副会長, 日本乳幼児教育学会 More Awards 3 1993 日本読書学会読書科学研究奨励賞 1990 (財)発達科学研究センター発達科学研究教育奨励賞 1989 日本教育心理学会城戸奨励賞 Misc. 48 中学校入学後の学習習慣の形成過程 東京大学大学院教育学研究科紀要, 43, 205-234, 2004 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 Education in Regio Emilia The Tokyo University Press. "Bringing up the children's imagination", 73-92, 2003 「授業における話しあい場面の記憶」 東京大学大学院教育学研究科紀要, 42 257-274, 2003 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 More Books and Other Publications 101 『教える空間から学び合う場へ:数学教師の授業づくり』(共著) 東洋館出版社, 2012 『参加型園内研修のすすめ:学び合いの「場づくり」』(監修著) ぎょうせい, 2011 『新保育士養成講座第6巻 保育の心理学』(編著) (Role: Editor) 全日本社会福祉協議会, 2011 『くらしの素顔』(単著) フレーベル館, 2011 『保育のみらい』(単著) (Role: Sole translator) ひかりのくに, 2011 More Professional Memberships 14 日本質的心理学会 日本教育方法学会 日本発達心理学会 ヨーロッパ教授学習学会(EARLI) 日本教師学学会 More Research Projects 6 学校における教師と子どもの発達研究 教えることの熟達化過程研究 表記知識の発達過程 Study on developmental process in school Study on expertise on teaching More