Researcher Search Results Kiyomi Akita Kiyomi Akita (秋田 喜代美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationGakushuin UniversityDegreeM.A.(The University of Tokyo)Ph.D.(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901023418501438researchmap Member ID1000169443 Research Interests 6 学校教育学 発達心理学 教育心理学 School Education Developmental Psychology Educational Psychology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 7 1995 - 1999 College of Arts, Rikkyo University 1995 - 1999 Rikkyo University, Associate Professor 1993 - 1995 College of Arts, Rikkyo University 1993 - 1995 Rikkyo University, Assistant Professor 1992 - 1993 Faculty of Education, The University of Tokyo More Education 5 - 1991 The University of Tokyo - 1991 Graduate School, Division of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1980 Faculty of Letters, The University of Tokyo Committee Memberships 8 2004 - 2007 副編集委員長, 日本質的心理学会 2004 - 2006 常任理事, 日本教育学会 2003 - 2006 常任理事, 日本保育学会 2003 - 2006 心理学ワールド編集委員, 日本心理学会 2003 - 2006 副会長, 日本乳幼児教育学会 More Awards 3 1993 日本読書学会読書科学研究奨励賞 1990 (財)発達科学研究センター発達科学研究教育奨励賞 1989 日本教育心理学会城戸奨励賞 Misc. 48 中学校入学後の学習習慣の形成過程 東京大学大学院教育学研究科紀要, 43, 205-234, 2004 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 Education in Regio Emilia The Tokyo University Press. "Bringing up the children's imagination", 73-92, 2003 「授業における話しあい場面の記憶」 東京大学大学院教育学研究科紀要, 42 257-274, 2003 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 More Books and Other Publications 101 『教える空間から学び合う場へ:数学教師の授業づくり』(共著) 東洋館出版社, 2012 『参加型園内研修のすすめ:学び合いの「場づくり」』(監修著) ぎょうせい, 2011 『新保育士養成講座第6巻 保育の心理学』(編著) (Role: Editor) 全日本社会福祉協議会, 2011 『くらしの素顔』(単著) フレーベル館, 2011 『保育のみらい』(単著) (Role: Sole translator) ひかりのくに, 2011 More Professional Memberships 14 日本質的心理学会 日本教育方法学会 日本発達心理学会 ヨーロッパ教授学習学会(EARLI) 日本教師学学会 More Research Projects 6 学校における教師と子どもの発達研究 教えることの熟達化過程研究 表記知識の発達過程 Study on developmental process in school Study on expertise on teaching Study on development of notational knowledge 1
Kiyomi Akita (秋田 喜代美) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationGakushuin UniversityDegreeM.A.(The University of Tokyo)Ph.D.(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901023418501438researchmap Member ID1000169443 Research Interests 6 学校教育学 発達心理学 教育心理学 School Education Developmental Psychology Educational Psychology Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 7 1995 - 1999 College of Arts, Rikkyo University 1995 - 1999 Rikkyo University, Associate Professor 1993 - 1995 College of Arts, Rikkyo University 1993 - 1995 Rikkyo University, Assistant Professor 1992 - 1993 Faculty of Education, The University of Tokyo More Education 5 - 1991 The University of Tokyo - 1991 Graduate School, Division of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1986 Faculty of Education, The University of Tokyo - 1980 Faculty of Letters, The University of Tokyo Committee Memberships 8 2004 - 2007 副編集委員長, 日本質的心理学会 2004 - 2006 常任理事, 日本教育学会 2003 - 2006 常任理事, 日本保育学会 2003 - 2006 心理学ワールド編集委員, 日本心理学会 2003 - 2006 副会長, 日本乳幼児教育学会 More Awards 3 1993 日本読書学会読書科学研究奨励賞 1990 (財)発達科学研究センター発達科学研究教育奨励賞 1989 日本教育心理学会城戸奨励賞 Misc. 48 中学校入学後の学習習慣の形成過程 東京大学大学院教育学研究科紀要, 43, 205-234, 2004 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 Education in Regio Emilia The Tokyo University Press. "Bringing up the children's imagination", 73-92, 2003 「授業における話しあい場面の記憶」 東京大学大学院教育学研究科紀要, 42 257-274, 2003 The Memory of Classroom Discourse in Mathematical Lessons: Relations between Participant styles and Memory Bulletin of the graduate school of Education, The University of Tokyo, 42 257-274, 2003 More Books and Other Publications 101 『教える空間から学び合う場へ:数学教師の授業づくり』(共著) 東洋館出版社, 2012 『参加型園内研修のすすめ:学び合いの「場づくり」』(監修著) ぎょうせい, 2011 『新保育士養成講座第6巻 保育の心理学』(編著) (Role: Editor) 全日本社会福祉協議会, 2011 『くらしの素顔』(単著) フレーベル館, 2011 『保育のみらい』(単著) (Role: Sole translator) ひかりのくに, 2011 More Professional Memberships 14 日本質的心理学会 日本教育方法学会 日本発達心理学会 ヨーロッパ教授学習学会(EARLI) 日本教師学学会 More Research Projects 6 学校における教師と子どもの発達研究 教えることの熟達化過程研究 表記知識の発達過程 Study on developmental process in school Study on expertise on teaching Study on development of notational knowledge 1