研究者リスト 入江 恵 入江 恵イリエ ケイ (Kay Irie) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 教授学位Ed.D(Temple University)J-GLOBAL ID200901063087188124researchmap会員ID5000096667 研究キーワード 7 内容言語統合型学習 Q methodology 言語学習心理学 自律学習者育成 言語学習動機づけ Autonomous Language Learning Language Learning Motivation 研究分野 4 自然科学一般 / 応用数学、統計数学 / 自然科学一般 / 数学基礎 / 人文・社会 / 教育心理学 / 人文・社会 / 外国語教育 / 論文 14 Rethinking the role of classroom communication: learning from older learners Kay Irie Innovation in Language Learning and Teaching 1-11 2021年2月10日 査読有り Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences. Studies of Second Language Learning and Teaching 8(3) 575-598 2018年 査読有り筆頭著者 Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology: Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン SAGE Research Methods Cases 2015年 査読有り Q methodology for post-social-turn research in SLA 入江 恵 Studies in Second Language Learning and Teaching 4(1) 13-32 2014年3月 査読有り Q Methodology : A Scientifically Holistic Approach to the Study of Language Learning Psychology Irie Kay 東海大学紀要. 外国語教育センター (33) 1-13 2012年 もっとみる MISC 1 Waning Motivation to Learn English in Junior High School : Myth or Reality?(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards) : 入江 恵 JACET全国大会要綱 43 228-229 2004年 書籍等出版物 8 The Routledge handbook of the psychology of language learning and teaching Self-efficacy, Chapter 8, pp.100-111 (担当:分担執筆, 範囲:Self-efficacy; Chapter 8, pp.100-111) 2021年11月 (ISBN: 9780367337230) 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える 青木, 直子, Matthew, Burdelski (担当:分担執筆, 範囲:セルフに見る学習者理解へのアプローチ~Individual Differencesからの脱却 p. 139-158) ひつじ書房 2021年3月 (ISBN: 9784823410222) Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp.211-232). 入江 恵 (担当:分担執筆, 範囲:An insider’s view: launching a university program.) Palgrave Macmillan 2019年 Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp. 97-116) 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Learning across generations: A small-scale initiative) Palgrave Macmillan 2019年 (ISBN: 9783030125677) Motivational Dynamics in Language Learning 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept (pp. 343-367)) Multilingual Matters 2015年 (ISBN: 1783092556) もっとみる 講演・口頭発表等 27 Positive classroom communication: Learning from older learners Japan Association for Language Teaching Hiroshima & Matsuyama JALT 2021年2月13日 招待有り Introductory workshop on Q-methodology. Kay Irie 2020年11月25日 招待有り 人と人を結ぶ言語学習: ポジティブ・コミュニケーションの視点から Japan Association for Language Teaching 46th International Conference 2020 2020年11月26日 招待有り Mindsets: Implicit & Explicit Beliefs Mixed in Q 入江 恵 JALT 2016 2016年11月27日 Investigating the Mindsets of Pre-service EFL Teachers in Austria Using Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン, マーサー サラ The 15th International Conference on Language and Social Psychology 2016年6月 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 1 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2021年3月 西田 理恵子, マキュワン 麻哉, RYAN STEPHEN, 入江 恵, 八島 智子, オオガボールドウィン クィント
入江 恵イリエ ケイ (Kay Irie) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 教授学位Ed.D(Temple University)J-GLOBAL ID200901063087188124researchmap会員ID5000096667 研究キーワード 7 内容言語統合型学習 Q methodology 言語学習心理学 自律学習者育成 言語学習動機づけ Autonomous Language Learning Language Learning Motivation 研究分野 4 自然科学一般 / 応用数学、統計数学 / 自然科学一般 / 数学基礎 / 人文・社会 / 教育心理学 / 人文・社会 / 外国語教育 / 論文 14 Rethinking the role of classroom communication: learning from older learners Kay Irie Innovation in Language Learning and Teaching 1-11 2021年2月10日 査読有り Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences. Studies of Second Language Learning and Teaching 8(3) 575-598 2018年 査読有り筆頭著者 Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology: Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン SAGE Research Methods Cases 2015年 査読有り Q methodology for post-social-turn research in SLA 入江 恵 Studies in Second Language Learning and Teaching 4(1) 13-32 2014年3月 査読有り Q Methodology : A Scientifically Holistic Approach to the Study of Language Learning Psychology Irie Kay 東海大学紀要. 外国語教育センター (33) 1-13 2012年 もっとみる MISC 1 Waning Motivation to Learn English in Junior High School : Myth or Reality?(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards) : 入江 恵 JACET全国大会要綱 43 228-229 2004年 書籍等出版物 8 The Routledge handbook of the psychology of language learning and teaching Self-efficacy, Chapter 8, pp.100-111 (担当:分担執筆, 範囲:Self-efficacy; Chapter 8, pp.100-111) 2021年11月 (ISBN: 9780367337230) 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える 青木, 直子, Matthew, Burdelski (担当:分担執筆, 範囲:セルフに見る学習者理解へのアプローチ~Individual Differencesからの脱却 p. 139-158) ひつじ書房 2021年3月 (ISBN: 9784823410222) Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp.211-232). 入江 恵 (担当:分担執筆, 範囲:An insider’s view: launching a university program.) Palgrave Macmillan 2019年 Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp. 97-116) 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Learning across generations: A small-scale initiative) Palgrave Macmillan 2019年 (ISBN: 9783030125677) Motivational Dynamics in Language Learning 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept (pp. 343-367)) Multilingual Matters 2015年 (ISBN: 1783092556) もっとみる 講演・口頭発表等 27 Positive classroom communication: Learning from older learners Japan Association for Language Teaching Hiroshima & Matsuyama JALT 2021年2月13日 招待有り Introductory workshop on Q-methodology. Kay Irie 2020年11月25日 招待有り 人と人を結ぶ言語学習: ポジティブ・コミュニケーションの視点から Japan Association for Language Teaching 46th International Conference 2020 2020年11月26日 招待有り Mindsets: Implicit & Explicit Beliefs Mixed in Q 入江 恵 JALT 2016 2016年11月27日 Investigating the Mindsets of Pre-service EFL Teachers in Austria Using Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン, マーサー サラ The 15th International Conference on Language and Social Psychology 2016年6月 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 1 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2021年3月 西田 理恵子, マキュワン 麻哉, RYAN STEPHEN, 入江 恵, 八島 智子, オオガボールドウィン クィント