研究者検索結果一覧 入江 恵 入江 恵イリエ ケイ (Kay Irie) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 教授学位Ed.D(Temple University)J-GLOBAL ID200901063087188124researchmap会員ID5000096667 研究キーワード 7 内容言語統合型学習 Q methodology 言語学習心理学 自律学習者育成 言語学習動機づけ Autonomous Language Learning Language Learning Motivation 研究分野 4 自然科学一般 / 応用数学、統計数学 / 自然科学一般 / 数学基礎 / 人文・社会 / 教育心理学 / 人文・社会 / 外国語教育 / 論文 14 Rethinking the role of classroom communication: learning from older learners Kay Irie Innovation in Language Learning and Teaching 1-11 2021年2月10日 査読有り Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences. Studies of Second Language Learning and Teaching 8(3) 575-598 2018年 査読有り筆頭著者 Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology: Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン SAGE Research Methods Cases 2015年 査読有り Q methodology for post-social-turn research in SLA 入江 恵 Studies in Second Language Learning and Teaching 4(1) 13-32 2014年3月 査読有り Q Methodology : A Scientifically Holistic Approach to the Study of Language Learning Psychology Irie Kay 東海大学紀要. 外国語教育センター (33) 1-13 2012年 もっとみる MISC 1 Waning Motivation to Learn English in Junior High School : Myth or Reality?(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards) : 入江 恵 JACET全国大会要綱 43 228-229 2004年 書籍等出版物 8 The Routledge handbook of the psychology of language learning and teaching Self-efficacy, Chapter 8, pp.100-111 (担当:分担執筆, 範囲:Self-efficacy; Chapter 8, pp.100-111) 2021年11月 (ISBN: 9780367337230) 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える 青木, 直子, Matthew, Burdelski (担当:分担執筆, 範囲:セルフに見る学習者理解へのアプローチ~Individual Differencesからの脱却 p. 139-158) ひつじ書房 2021年3月 (ISBN: 9784823410222) Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp.211-232). 入江 恵 (担当:分担執筆, 範囲:An insider’s view: launching a university program.) Palgrave Macmillan 2019年 Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp. 97-116) 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Learning across generations: A small-scale initiative) Palgrave Macmillan 2019年 (ISBN: 9783030125677) Motivational Dynamics in Language Learning 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept (pp. 343-367)) Multilingual Matters 2015年 (ISBN: 1783092556) もっとみる 講演・口頭発表等 27 Positive classroom communication: Learning from older learners Japan Association for Language Teaching Hiroshima & Matsuyama JALT 2021年2月13日 招待有り Introductory workshop on Q-methodology. Kay Irie 2020年11月25日 招待有り 人と人を結ぶ言語学習: ポジティブ・コミュニケーションの視点から Japan Association for Language Teaching 46th International Conference 2020 2020年11月26日 招待有り Mindsets: Implicit & Explicit Beliefs Mixed in Q 入江 恵 JALT 2016 2016年11月27日 Investigating the Mindsets of Pre-service EFL Teachers in Austria Using Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン, マーサー サラ The 15th International Conference on Language and Social Psychology 2016年6月 Q method: An Engaging Way to Study Learners’ Views. 入江 恵 JALT Pan SIG Conference 2016年5月 Q for the Classroom: A Tool for Reflection and Awareness-Raising. 入江 恵 Faces of English: Theory, Practice and Pedagogy 2015年6月 Integrating Language Learning as Part of A Self Narrative 入江 恵 Asian Conference on Language Learning and Technology in the Classroom 2015年5月 招待有り Two four-year journeys: Learning from a multi-case study on ideal L2 self from a person-in context-relational view 入江 恵, ブリュースター デイモン International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition 2014年8月 The story continues ... Changes in L2 learner self-concept during study abroad. 入江 恵, ライアン スティーブン International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition 2014年8月 招待有り Using Q Methodology to Explore the Emergence of Distinctive Learner Viewpoints through Study Abroad Experiences(Collaboration and Relativization in English Language Education) Irie Kay, Ryan Stephen JACET全国大会要綱 2013年8月30日 Using Q methodology to explore the emergence of distinctive learner viewpoints through study abroad experiences 入江 恵, Stephen Ryan JACET Convention 2013 2013年8月 Home and away: Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept.(Colloquia: Motivational Dynamics in Second Language Acquisition 入江 恵, Stephen Ryan American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2013年3月 Capitalizing on social networks, life experiences, and technology: A case study of autonomy development 入江 恵 Independent Learning Association Conference 2012 2012年9月 動的・多面的に捉える言語学習動機づけ 入江 恵 学習院大学英語英米文化学科 講演会 2012年5月 The Role of L2 self: Language learning decisions and motivation (Yes-Yes, No-Yes, or No-No?) 入江 恵, Damon Brewster The 16th World Congress of Applied Linguistics (AILA2011) 2011年8月 L2 Self now & future: Does a discrepancy matter? 入江 恵 全国語学教育学会年次大会(JALT) 2010年11月 Expressions through Cinquains: Snapshots of current and future selves 入江 恵 全国語学教育学会年次大会(JALT) 2009年11月 Ideal L2 self to generate and regenerate students motivation in compulsory foreign language education in Japan 入江 恵 15th World Congress of Applied Linguistics 2008年8月 Stable? Flexible? Or Both?: A longitudinal mutlimethod study of L2 Motivation 入江 恵 Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium 2006年2月 Guest speakers to raise L2 motivation 入江 恵 全国語学教育学会特別分科会年次大会 2005年11月 Waning motivation to learn English in junior high school: Myth or reality? 入江 恵 JACET 第43回年次大会 2005年9月 Equating achievement tests for different grades in Japanese junior high school 入江 恵 全国語学教育学会特別分科会年次大会 2004年10月 Practical applications of Rasch Measurement Theory: Equating achievement tests for different grades 入江 恵 Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium 2003年2月 Learning English at a Junior High School in Japan: A Longitudinal Motivation Study in Progress 入江 恵 Temple University Applied Linguistics Colloquium 2002年2月 A Longitudinal Motivation Study on Learning English at a Junior High School in Japan 入江 恵 PacSLRF: Individual Differences Colloquium at JALT 2001 2001年11月 The Lunic Language Marathon: A new language aptitude instrument for Japanese foreign language learners 入江 恵, Jim Sick PacSLRF: Individual Differences in Language Learning Conference 1999年11月 1 共同研究・競争的資金等の研究課題 1 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2021年3月 西田 理恵子, マキュワン 麻哉, RYAN STEPHEN, 入江 恵, 八島 智子, オオガボールドウィン クィント
入江 恵イリエ ケイ (Kay Irie) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 教授学位Ed.D(Temple University)J-GLOBAL ID200901063087188124researchmap会員ID5000096667 研究キーワード 7 内容言語統合型学習 Q methodology 言語学習心理学 自律学習者育成 言語学習動機づけ Autonomous Language Learning Language Learning Motivation 研究分野 4 自然科学一般 / 応用数学、統計数学 / 自然科学一般 / 数学基礎 / 人文・社会 / 教育心理学 / 人文・社会 / 外国語教育 / 論文 14 Rethinking the role of classroom communication: learning from older learners Kay Irie Innovation in Language Learning and Teaching 1-11 2021年2月10日 査読有り Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences. Studies of Second Language Learning and Teaching 8(3) 575-598 2018年 査読有り筆頭著者 Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology: Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン SAGE Research Methods Cases 2015年 査読有り Q methodology for post-social-turn research in SLA 入江 恵 Studies in Second Language Learning and Teaching 4(1) 13-32 2014年3月 査読有り Q Methodology : A Scientifically Holistic Approach to the Study of Language Learning Psychology Irie Kay 東海大学紀要. 外国語教育センター (33) 1-13 2012年 もっとみる MISC 1 Waning Motivation to Learn English in Junior High School : Myth or Reality?(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards) : 入江 恵 JACET全国大会要綱 43 228-229 2004年 書籍等出版物 8 The Routledge handbook of the psychology of language learning and teaching Self-efficacy, Chapter 8, pp.100-111 (担当:分担執筆, 範囲:Self-efficacy; Chapter 8, pp.100-111) 2021年11月 (ISBN: 9780367337230) 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える 青木, 直子, Matthew, Burdelski (担当:分担執筆, 範囲:セルフに見る学習者理解へのアプローチ~Individual Differencesからの脱却 p. 139-158) ひつじ書房 2021年3月 (ISBN: 9784823410222) Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp.211-232). 入江 恵 (担当:分担執筆, 範囲:An insider’s view: launching a university program.) Palgrave Macmillan 2019年 Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp. 97-116) 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Learning across generations: A small-scale initiative) Palgrave Macmillan 2019年 (ISBN: 9783030125677) Motivational Dynamics in Language Learning 入江 恵, ライアン スティーブン (担当:分担執筆, 範囲:Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept (pp. 343-367)) Multilingual Matters 2015年 (ISBN: 1783092556) もっとみる 講演・口頭発表等 27 Positive classroom communication: Learning from older learners Japan Association for Language Teaching Hiroshima & Matsuyama JALT 2021年2月13日 招待有り Introductory workshop on Q-methodology. Kay Irie 2020年11月25日 招待有り 人と人を結ぶ言語学習: ポジティブ・コミュニケーションの視点から Japan Association for Language Teaching 46th International Conference 2020 2020年11月26日 招待有り Mindsets: Implicit & Explicit Beliefs Mixed in Q 入江 恵 JALT 2016 2016年11月27日 Investigating the Mindsets of Pre-service EFL Teachers in Austria Using Q Methodology. 入江 恵, ライアン スティーブン, マーサー サラ The 15th International Conference on Language and Social Psychology 2016年6月 Q method: An Engaging Way to Study Learners’ Views. 入江 恵 JALT Pan SIG Conference 2016年5月 Q for the Classroom: A Tool for Reflection and Awareness-Raising. 入江 恵 Faces of English: Theory, Practice and Pedagogy 2015年6月 Integrating Language Learning as Part of A Self Narrative 入江 恵 Asian Conference on Language Learning and Technology in the Classroom 2015年5月 招待有り Two four-year journeys: Learning from a multi-case study on ideal L2 self from a person-in context-relational view 入江 恵, ブリュースター デイモン International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition 2014年8月 The story continues ... Changes in L2 learner self-concept during study abroad. 入江 恵, ライアン スティーブン International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition 2014年8月 招待有り Using Q Methodology to Explore the Emergence of Distinctive Learner Viewpoints through Study Abroad Experiences(Collaboration and Relativization in English Language Education) Irie Kay, Ryan Stephen JACET全国大会要綱 2013年8月30日 Using Q methodology to explore the emergence of distinctive learner viewpoints through study abroad experiences 入江 恵, Stephen Ryan JACET Convention 2013 2013年8月 Home and away: Study abroad and the dynamics of change in learner L2 self-concept.(Colloquia: Motivational Dynamics in Second Language Acquisition 入江 恵, Stephen Ryan American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2013年3月 Capitalizing on social networks, life experiences, and technology: A case study of autonomy development 入江 恵 Independent Learning Association Conference 2012 2012年9月 動的・多面的に捉える言語学習動機づけ 入江 恵 学習院大学英語英米文化学科 講演会 2012年5月 The Role of L2 self: Language learning decisions and motivation (Yes-Yes, No-Yes, or No-No?) 入江 恵, Damon Brewster The 16th World Congress of Applied Linguistics (AILA2011) 2011年8月 L2 Self now & future: Does a discrepancy matter? 入江 恵 全国語学教育学会年次大会(JALT) 2010年11月 Expressions through Cinquains: Snapshots of current and future selves 入江 恵 全国語学教育学会年次大会(JALT) 2009年11月 Ideal L2 self to generate and regenerate students motivation in compulsory foreign language education in Japan 入江 恵 15th World Congress of Applied Linguistics 2008年8月 Stable? Flexible? Or Both?: A longitudinal mutlimethod study of L2 Motivation 入江 恵 Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium 2006年2月 Guest speakers to raise L2 motivation 入江 恵 全国語学教育学会特別分科会年次大会 2005年11月 Waning motivation to learn English in junior high school: Myth or reality? 入江 恵 JACET 第43回年次大会 2005年9月 Equating achievement tests for different grades in Japanese junior high school 入江 恵 全国語学教育学会特別分科会年次大会 2004年10月 Practical applications of Rasch Measurement Theory: Equating achievement tests for different grades 入江 恵 Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium 2003年2月 Learning English at a Junior High School in Japan: A Longitudinal Motivation Study in Progress 入江 恵 Temple University Applied Linguistics Colloquium 2002年2月 A Longitudinal Motivation Study on Learning English at a Junior High School in Japan 入江 恵 PacSLRF: Individual Differences Colloquium at JALT 2001 2001年11月 The Lunic Language Marathon: A new language aptitude instrument for Japanese foreign language learners 入江 恵, Jim Sick PacSLRF: Individual Differences in Language Learning Conference 1999年11月 1 共同研究・競争的資金等の研究課題 1 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2021年3月 西田 理恵子, マキュワン 麻哉, RYAN STEPHEN, 入江 恵, 八島 智子, オオガボールドウィン クィント