研究者検索結果一覧 佐藤 学 佐藤 学サトウ マナブ (Manabu Sato) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 文学部 教育学科 教授,東京大学学位教育学博士(東京大学)Ph.D(Education)(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901092020703067researchmap会員ID1000011485 研究キーワード 2 学校改革 教師教育 研究分野 1 人文・社会 / 教育学 / 経歴 19 1996年 - 2012年 :東京大学大学院教育学研究科教授 2012年 -:学習院大学文学部教授・東京大学名誉教授 2012年 -:学習院大学文学部教授 2002年 - 2002年 Visiting Professor, New York University 2002年 - 2002年 Visiting Professor, Havrard University もっとみる 委員歴 8 2002年 - 2004年 日本教育学会 事務局長 2001年 - 2004年 教育史学会 理事 2004年 日本教育学会 会長 1997年 - 2001年 日本教育学会 『教育学研究』編集委員会,委員長,常任理事 2001年 教育哲学会 理事 もっとみる 受賞 2 2000年 ナショナル教育アカデミー会員選出(米国) 1997年 教育科学研究会賞 MISC 219 大学・大学院における教師教育の意義―専門職性と自律性の確立へ 佐藤 学 (第22号) 2013年 A la recherché d’une ecole pour le XXle siecte – quelles (reformes scolaires) alternatives aux politiques neoliberales ?. 佐藤 学 pp.37-54. 2012年 学校再生的哲学-学習共同体与活動系統 佐藤 学 pp.3-10. 2011年 「フィンランドの教育の優秀性とその背景-PISA調査の結果が示唆するもの-」 佐藤 学 教育科学研究会『教育 2005年6月号』 国土社 25-32 2005年 「『教職専門職大学院』のポリティクス-専門職化の可能性を探る」 佐藤 学 『現代思想』青土社 98-111 2005年 もっとみる 書籍等出版物 166 Reciprocity, redistribution and exchange in education ; Economic structure of communication 1996年 Unfulfilled utopia of educational community ; Modernism and anti-modernism in school reform movement 1996年 Introduction of Research on Teaching 1996年 Criticism on curriculum ; Toward reconstruction of public sphare 1996年 Computer-assisted classroom 1996年 School where children learn 1996年 Critique on learning theories ; Post constructionism 1996年 Reciprocity, redistribution and exchange in education ; Economic structure of communication 1996年 Unfulfilled utopia of educational community ; Modernism and anti-modernism in school reform movement 1996年 学び・その死と再生 太郎次郎社 1995年 A Place Called Classroom 1995年 Learning as Initiation 1995年 Toward Dialogic Practice of Learning Invitation to Learning 1995年 Cultural Fields of Learning : Reconstruction of Culrriculum Invitation to Learning 1995年 Encounter to Language : Inventing Meaningful Experience Language and Its Bond 1995年 From Education of Expression to Educating Representator Developing Artistry 1995年 Postmodernism and Curriculum 1995年 A Place Called Classroom 1995年 Learning as Initiation 1995年 Toward Dialogic Practice of Learning Invitation to Learning 1995年 Cultural Fields of Learning : Reconstruction of Culrriculum Invitation to Learning 1995年 Encounter to Language : Inventing Meaningful Experience Language and Its Bond 1995年 From Education of Expression to Educating Representator Developing Artistry 1995年 Postmodernism and Curriculum 1995年 Structure of teacher culture : A viewpoint of practical research on teaching 1994年 Curriculum reform in the United States since 1960s. 1994年 Japanese teacher (9) Making Curriculum at Classroom 1994年 Structure of teacher culture : A viewpoint of practical research on teaching 1994年 Curriculum reform in the United States since 1960s. 1994年 Japanese teacher (9) Making Curriculum at Classroom 1994年 「日本の教師(14)」『教師としての第一歩』(共編) ぎょうせい 1993年 Visiting Child-centered classrooms ; Two schools in the United States World of teaching 1993年 The origin of case-method in teacher education ; Dewey's "Intellectual mothod" Aspects of teaching method 1993年 A future coming to classroom ; Documents of Computer education 1993年 Japanese teacher (4) ; The first step of teachers. 1993年 Japanese teacher (15) ; Turning points of teacher's lives. 1993年 Visiting Child-centered classrooms ; Two schools in the United States World of teaching 1993年 The origin of case-method in teacher education ; Dewey's "Intellectual mothod" Aspects of teaching method 1993年 A future coming to classroom ; Documents of Computer education 1993年 Japanese teacher (4) ; The first step of teachers. 1993年 Japanese teacher (15) ; Turning points of teacher's lives. 1993年 A Perspective on Modern Schools : Toward a Learning Community 1992年 Issues and Problems of Teacher Education Greenwood Press(分担) 1992年 Teacher as a Reflective Practitioner 1992年 Knowing Science and Teaching Style of teachers Teaching Science 1992年 A Perspective on Modern Schools : Toward a Learning Community 1992年 Issues and Problems of Teacher Education Greenwood Press(分担) 1992年 Teacher as a Reflective Practitioner 1992年 Knowing Science and Teaching Style of teachers Teaching Science 1992年 Enhancing Teachers' Culture 1991年 «1234» 講演・口頭発表等 20 グローバル化する日本における学校改革 2013年 協同的学びを中心とする授業の創造―質の高い学びを求めて 2012年 21世紀型の学校と授業改革-学びの共同体をめざして 2012年 創造性の教育=レッジョ・エミリアの幼児教育 2011年 音楽教育のなかの言葉 2011年 もっとみる 所属学協会 7 日本教育学会 日本教育方法学会 日本教師教育学会 教育史学会 アメリカ教育学会(American Educational Research Association) もっとみる Works(作品等) 21 Citizenship education in globalized age 2004年 グローバル化時代における市民性の教育 2004年 Citizenship education in globalized age 2004年 市民性と公共的モラルの教育に関する国際比較研究 2000年 - 2003年 Comparative studies on education of Citizenship and public moral. 2000年 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 12 創造性芸術の教育の新展開 東アジア型教育の危機と改革 教職の専門職化に関する総合的調査研究 授業の事例研究 カリキュラム研究 もっとみる
佐藤 学サトウ マナブ (Manabu Sato) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属学習院大学 文学部 教育学科 教授,東京大学学位教育学博士(東京大学)Ph.D(Education)(The University of Tokyo)J-GLOBAL ID200901092020703067researchmap会員ID1000011485 研究キーワード 2 学校改革 教師教育 研究分野 1 人文・社会 / 教育学 / 経歴 19 1996年 - 2012年 :東京大学大学院教育学研究科教授 2012年 -:学習院大学文学部教授・東京大学名誉教授 2012年 -:学習院大学文学部教授 2002年 - 2002年 Visiting Professor, New York University 2002年 - 2002年 Visiting Professor, Havrard University もっとみる 委員歴 8 2002年 - 2004年 日本教育学会 事務局長 2001年 - 2004年 教育史学会 理事 2004年 日本教育学会 会長 1997年 - 2001年 日本教育学会 『教育学研究』編集委員会,委員長,常任理事 2001年 教育哲学会 理事 もっとみる 受賞 2 2000年 ナショナル教育アカデミー会員選出(米国) 1997年 教育科学研究会賞 MISC 219 大学・大学院における教師教育の意義―専門職性と自律性の確立へ 佐藤 学 (第22号) 2013年 A la recherché d’une ecole pour le XXle siecte – quelles (reformes scolaires) alternatives aux politiques neoliberales ?. 佐藤 学 pp.37-54. 2012年 学校再生的哲学-学習共同体与活動系統 佐藤 学 pp.3-10. 2011年 「フィンランドの教育の優秀性とその背景-PISA調査の結果が示唆するもの-」 佐藤 学 教育科学研究会『教育 2005年6月号』 国土社 25-32 2005年 「『教職専門職大学院』のポリティクス-専門職化の可能性を探る」 佐藤 学 『現代思想』青土社 98-111 2005年 もっとみる 書籍等出版物 166 Reciprocity, redistribution and exchange in education ; Economic structure of communication 1996年 Unfulfilled utopia of educational community ; Modernism and anti-modernism in school reform movement 1996年 Introduction of Research on Teaching 1996年 Criticism on curriculum ; Toward reconstruction of public sphare 1996年 Computer-assisted classroom 1996年 School where children learn 1996年 Critique on learning theories ; Post constructionism 1996年 Reciprocity, redistribution and exchange in education ; Economic structure of communication 1996年 Unfulfilled utopia of educational community ; Modernism and anti-modernism in school reform movement 1996年 学び・その死と再生 太郎次郎社 1995年 A Place Called Classroom 1995年 Learning as Initiation 1995年 Toward Dialogic Practice of Learning Invitation to Learning 1995年 Cultural Fields of Learning : Reconstruction of Culrriculum Invitation to Learning 1995年 Encounter to Language : Inventing Meaningful Experience Language and Its Bond 1995年 From Education of Expression to Educating Representator Developing Artistry 1995年 Postmodernism and Curriculum 1995年 A Place Called Classroom 1995年 Learning as Initiation 1995年 Toward Dialogic Practice of Learning Invitation to Learning 1995年 Cultural Fields of Learning : Reconstruction of Culrriculum Invitation to Learning 1995年 Encounter to Language : Inventing Meaningful Experience Language and Its Bond 1995年 From Education of Expression to Educating Representator Developing Artistry 1995年 Postmodernism and Curriculum 1995年 Structure of teacher culture : A viewpoint of practical research on teaching 1994年 Curriculum reform in the United States since 1960s. 1994年 Japanese teacher (9) Making Curriculum at Classroom 1994年 Structure of teacher culture : A viewpoint of practical research on teaching 1994年 Curriculum reform in the United States since 1960s. 1994年 Japanese teacher (9) Making Curriculum at Classroom 1994年 「日本の教師(14)」『教師としての第一歩』(共編) ぎょうせい 1993年 Visiting Child-centered classrooms ; Two schools in the United States World of teaching 1993年 The origin of case-method in teacher education ; Dewey's "Intellectual mothod" Aspects of teaching method 1993年 A future coming to classroom ; Documents of Computer education 1993年 Japanese teacher (4) ; The first step of teachers. 1993年 Japanese teacher (15) ; Turning points of teacher's lives. 1993年 Visiting Child-centered classrooms ; Two schools in the United States World of teaching 1993年 The origin of case-method in teacher education ; Dewey's "Intellectual mothod" Aspects of teaching method 1993年 A future coming to classroom ; Documents of Computer education 1993年 Japanese teacher (4) ; The first step of teachers. 1993年 Japanese teacher (15) ; Turning points of teacher's lives. 1993年 A Perspective on Modern Schools : Toward a Learning Community 1992年 Issues and Problems of Teacher Education Greenwood Press(分担) 1992年 Teacher as a Reflective Practitioner 1992年 Knowing Science and Teaching Style of teachers Teaching Science 1992年 A Perspective on Modern Schools : Toward a Learning Community 1992年 Issues and Problems of Teacher Education Greenwood Press(分担) 1992年 Teacher as a Reflective Practitioner 1992年 Knowing Science and Teaching Style of teachers Teaching Science 1992年 Enhancing Teachers' Culture 1991年 «1234» 講演・口頭発表等 20 グローバル化する日本における学校改革 2013年 協同的学びを中心とする授業の創造―質の高い学びを求めて 2012年 21世紀型の学校と授業改革-学びの共同体をめざして 2012年 創造性の教育=レッジョ・エミリアの幼児教育 2011年 音楽教育のなかの言葉 2011年 もっとみる 所属学協会 7 日本教育学会 日本教育方法学会 日本教師教育学会 教育史学会 アメリカ教育学会(American Educational Research Association) もっとみる Works(作品等) 21 Citizenship education in globalized age 2004年 グローバル化時代における市民性の教育 2004年 Citizenship education in globalized age 2004年 市民性と公共的モラルの教育に関する国際比較研究 2000年 - 2003年 Comparative studies on education of Citizenship and public moral. 2000年 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 12 創造性芸術の教育の新展開 東アジア型教育の危機と改革 教職の専門職化に関する総合的調査研究 授業の事例研究 カリキュラム研究 もっとみる