Researcher Search Results Junji Yamazaki Junji Yamazaki (山﨑 準二) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Letters, Department of Education, Faculty of Letters Department of Education, Gakushuin UniversityDegree博士(教育学)(東京大学)J-GLOBAL ID200901029644493195researchmap Member ID1000022802 Research Interests 6 教師の発達と力量形成 教師のライフコース研究 教師教育論 教育課程論 教育方法学 Science of educational method Curriculum Teacher education Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 2 Gakushuin University Faculty of Letters, Department of Education Professor, Former Institution / Organization Shizuoka University Faculty of Education School Education Committee Memberships 4 Nov, 2007 - Oct, 2014 理事, 教育目標・評価学会 Oct, 2011 - Sep, 2014 会長, 日本教師教育学会 Nov, 2004 - Sep, 2014 理事, 日本教師教育学会 Oct, 2006 理事, 日本教育方法学会 Misc. 29 「教師教育改革の現状と展望--「教師のライフコース研究」が提起する<7つの罪源>と<オルタナティブな道>--」 山﨑 準二 日本教育学会編『教育学研究』, 79(2) 182-193, 2012 「若い教師の力量形成に関する調査研究(3)――2010静岡調査における「教職観の形成と変容」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 静岡大学大学教育センター編『静岡大学教育研究』, 7(7) 7-26, 2011 「若い教師の力量形成に関する調査研究(2)――2010静岡調査における「教職生活の実態」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 『東洋大学文学部紀要・教育学科編』, 64(36) 79-93, 2011 「若い教師の力量形成に関する調査研究(1)――2010静岡調査における「教職の形成」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 『静岡大学教育実践総合センター紀要』, (19) 149-164, 2011 「教師の評価――ライフコース研究の立場から現状と課題を考える」 山﨑 準二 教育目標・評価学会編『教育目標・評価学会紀要』, (18) 8-18, 2008 More Books and Other Publications 30 先生は忙しいけれどーー「多忙」、その課題と改善ーー 日本標準, 2014 (ISBN: 9784820805762) 新・教職入門 学文社, 2014 (ISBN: 9784762024184) 教育の方法と技術(第2版) 学文社, 2014 (ISBN: 9784762024405) 5 国語科教育学研究の成果と展望Ⅱ 学芸図書, 2013 続・教師教育の創造~専門職としての教職を問う 稲垣忠彦・牛山栄世 評論社, 2013 More Professional Memberships 5 日本カリキュラム学会 教育目標・評価学会 日本教育方法学会 日本教師教育学会 日本教育学会 Research Projects 6 A study on Professional Development of Teachers 1984 教師の発達と力量形成に関する研究 1984 Development of educational practice 1981 History of Teaching Theory 1978 教育の方法・課程・評価に関する研究 1976 教授理論史研究 1976 1
Junji Yamazaki (山﨑 準二) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Letters, Department of Education, Faculty of Letters Department of Education, Gakushuin UniversityDegree博士(教育学)(東京大学)J-GLOBAL ID200901029644493195researchmap Member ID1000022802 Research Interests 6 教師の発達と力量形成 教師のライフコース研究 教師教育論 教育課程論 教育方法学 Science of educational method Curriculum Teacher education Research Areas 1 Humanities & social sciences / Education - general / Research History 2 Gakushuin University Faculty of Letters, Department of Education Professor, Former Institution / Organization Shizuoka University Faculty of Education School Education Committee Memberships 4 Nov, 2007 - Oct, 2014 理事, 教育目標・評価学会 Oct, 2011 - Sep, 2014 会長, 日本教師教育学会 Nov, 2004 - Sep, 2014 理事, 日本教師教育学会 Oct, 2006 理事, 日本教育方法学会 Misc. 29 「教師教育改革の現状と展望--「教師のライフコース研究」が提起する<7つの罪源>と<オルタナティブな道>--」 山﨑 準二 日本教育学会編『教育学研究』, 79(2) 182-193, 2012 「若い教師の力量形成に関する調査研究(3)――2010静岡調査における「教職観の形成と変容」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 静岡大学大学教育センター編『静岡大学教育研究』, 7(7) 7-26, 2011 「若い教師の力量形成に関する調査研究(2)――2010静岡調査における「教職生活の実態」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 『東洋大学文学部紀要・教育学科編』, 64(36) 79-93, 2011 「若い教師の力量形成に関する調査研究(1)――2010静岡調査における「教職の形成」に関する基礎分析報告――」 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦 『静岡大学教育実践総合センター紀要』, (19) 149-164, 2011 「教師の評価――ライフコース研究の立場から現状と課題を考える」 山﨑 準二 教育目標・評価学会編『教育目標・評価学会紀要』, (18) 8-18, 2008 More Books and Other Publications 30 先生は忙しいけれどーー「多忙」、その課題と改善ーー 日本標準, 2014 (ISBN: 9784820805762) 新・教職入門 学文社, 2014 (ISBN: 9784762024184) 教育の方法と技術(第2版) 学文社, 2014 (ISBN: 9784762024405) 5 国語科教育学研究の成果と展望Ⅱ 学芸図書, 2013 続・教師教育の創造~専門職としての教職を問う 稲垣忠彦・牛山栄世 評論社, 2013 More Professional Memberships 5 日本カリキュラム学会 教育目標・評価学会 日本教育方法学会 日本教師教育学会 日本教育学会 Research Projects 6 A study on Professional Development of Teachers 1984 教師の発達と力量形成に関する研究 1984 Development of educational practice 1981 History of Teaching Theory 1978 教育の方法・課程・評価に関する研究 1976 教授理論史研究 1976 1