学習院大学研究者情報
研究者情報
Researcher Information
 
change language:

学習院大学 国際社会科学部

Researcher List >> Satoru Shibuya
 

Satoru Shibuya

 
Avatar
NameSatoru Shibuya
URLhttp://db.tohoku.ac.jp/whois/detail/3834381d5de1e826439e7d9012c41347.html
AffiliationGakushuin University
SectionFaculty of international Social Sciences Department of international Social Sciences
Job titleProfessor
Degree博士(経営学)(慶應義塾大学)
J-Global ID200901033047759300

Research Interests

 
消費者間インタラクション ,デジタル・マーケティング ,クチコミ ,消費者行動

Research Areas

 
  • Humanities & social sciences / Commerce / 消費者行動

Research History

 
Apr 2016
 - 
Today
Gakushuin University Faculty of international Social Sciences, Department of international Social Sciences  
 
Oct 2009
 - 
Mar 2016
東北大学大学院 経済学研究科 教授 
 
Apr 2007
 - 
Sep 2009
東北大学大学院 経済学研究科 准教授 
 
Apr 2001
 - 
Mar 2007
Niigata University Faculty of Economics  
 

Education

 
Apr 1998
 - 
Mar 2003
Keio University  
 
Apr 1993
 - 
Mar 1995
Keio University  
 
Apr 1984
 - 
Mar 1988
The University of Tokyo Faculty of Law 
 

Committee Memberships

 
Apr 2019
 - 
Today
日本マーケティング学会『マーケティングジャーナル』副編集委員
 
Jun 2018
 - 
Today
日本消費者行動研究学会『消費者行動研究』副編集長
 
Jun 2013
 - 
Today
日本商業学会  学会誌『流通研究』編集委員
 
Jun 2013
 - 
Today
日本マーケティング学会  常任理事
 
Jun 2013
 - 
Today
日本消費者行動研究学会  理事
 

Awards

 
Jun 2017
公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, 吉田秀雄章(大賞)
久保田進彦 澁谷覚 
 
Jun 2012
日本商業学会, 優秀論文賞
澁谷 覚 
 
Nov 2010
公益財団法人吉田秀雄記念事業財団, 吉田秀雄賞
澁谷 覚 
 

Papers

 
 
澁谷 覚   
マーケティングジャーナル   36(3) 23-36   Jun 2017   [Refereed][Invited]
 
久保田進彦   澁谷覚   
吉田秀雄記念事業財団助成研究   1-154   Mar 2017   
 
 
澁谷 覚   鈴木 寛   池田 達哉   
日経広告研究所報   47(6) 3-13   Dec 2014   
 
Ryoichi Yokoyama   Takayuki Nozawa   Motoaki Sugiura   Yukihito Yomogida   Hikaru Takeuchi   Yoritaka Akimoto   Satoru Shibuya   Ryuta Kawashima   
NEUROIMAGE   91 120-128   May 2014   [Refereed]
Social considerations significantly influence daily purchase decisions, and the perception of social risk (i.e., the anticipated disapproval of others) is crucial in dissuading consumers from making purchases. However, the neural basis for consume...

Misc.

 
 
 
 
佃 良彦   澁谷 覚   吉田 浩   
Discussion Papers (Tohoku Economics Research Group)      Apr 2008   
 
澁谷 覚   
AdStudies (公益財団法人吉田秀雄記念事業財団)   20 11-15   Jun 2007   
 

Books and Other Publications

 
 
西川英彦, 澁谷覚ほか(Part:Joint edit)
碩学舎   Mar 2019      
 
久保田進彦, 澁谷覚(Part:Joint author)
有斐閣   Dec 2018      
 
Ed Keller, Brad Fay(Part:Joint translator, 共訳)
Dec 2016      
 
久保田 進彦, 澁谷 覚, 須永 努(Part:Joint author)
有斐閣   Dec 2013   (ISBN:4641150036)   
 
澁谷 覚(Part:Sole author)
有斐閣   28 Oct 2013   (ISBN:4641164150)   

Professional Memberships

 
 
   
 
JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING
 
   
 
JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
 
   
 
JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
 
   
 
THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY
 
   
 
Japan Marketing Academy

Research Projects

 
 
ネット上の複数のクチコミが受信者の態度に及ぼす影響に関する研究文部科学省:科学研究費(基板研究C)
澁谷 覚 
Project Year: Apr 2016 - Mar 2020
 
Project Year: Apr 2012 - Mar 2015
 
自己の社会的価値の脳内表象:パートナー選択の脳画像研究
文部科学省: 科学研究費 (特定領域研究―継続領域)
澁谷 覚 
Project Year: Apr 2011 - Mar 2013
 
 
データベース・マーケティングと消費者理論の融合によるCRMの新展開
文部科学省: 科学研究費 (基盤研究(A))
澁谷 覚 
Project Year: Apr 2009 - Mar 2012